۲۶ تیر ۱۳۸۹، ۱۳:۳۷

مجمع جهانی تقریب مذاهب:

حادثه زاهدان نشانگر توطئه شوم دشمنان وحدت مسلمانان است

حادثه زاهدان نشانگر توطئه شوم دشمنان وحدت مسلمانان است

مجمع جهانی تقریب مذاهب در بیانیه ای حادثه تروریستی زاهدان را نشانگر توطئه شوم و حرکت ناجوانمردانه دشمنان اسلام و وحدت مسلمانان خواند و تاکید کرد که این گونه اقدامات تاثیری در روند وحدت و تقریب مذاهب اسلامی و ارزش های والای آن نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر ، در بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آمده است : این اقدام تروریستی و ددمنشانه که جمعی از فرزندان استان سیستان و بلوچستان را با هدف ایجاد تفرقه و نفاق بین شیعه و سنی به شهادت رساند، به طور قطع هیچ خللی در وحدت و یکپارچگی ملت ایران به ویژه مردم صبور سیستان و بلوچستان به وجود نخواهد آورد.

 در ادامه بیانیه می خوانیم : وقوع این حادثه در مسجد جامع شهر زاهدان گویای داستان کهنه تفرقه مذهبی است، همان شیوه ای که استعمارگران سالهاست با آن در پی تحکیم موقعیت خود هستند که با پیروزی قاطع و چشمگیر ایران در نبرد اطلاعاتی و امنیتی در مورد شهرام امیری و شکست سهمگین اطلاعاتی آمریکا بار دیگر به نمایش گذاشته شد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: هدف اصلی آمریکا از تاسیس گروهک تروریستی شرور عبدالمالک ریگی، ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و ناامنی در منطقه شرق کشور برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بود که با دستگیری و اعدام سرکرده این گروهک، این هدف به محاق رفت و اکنون خشم مردم و انزجار آنها از این واقعه جنایتکارانه، در زاهدان و کل ایران، موج جدیدی به راه انداخته که آمریکا و مزدورانش را هر چه بیشتر منزوی می کند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن محکوم نمودن این حادثه خونین تروریستی که منجر به شهادت جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) در مسجد جامع زاهدان انجامید، تاکید می ورزد که این قبیل حوادث اسفناک هرگز نمی تواند در روند وحدت و تقریب مذاهب اسلامی و ارزش های والای آن کوچکترین خدشه و خللی وارد آورد.

کد خبر 1117955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha